آمار آشوب و مخالفت با ولایتفقیه مقابله با خدا و رسول(ص) است - کشش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشش

آین الله صدیقی
امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) آشوب و مخالفت در برابر حکومت ولایت فقیه را مقابله با خدا و رسول‌الله (ص) دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی یکشنبه شب در ویژه برنامه پلاک ششم در کاشان افزود: نظیر چنین مخالفتی جنگ جمل بود که با جلو انداختن ناموس پیغمبر و افراد بانفوذ در برابر حکومت اسلامی صف‌آرایی کردند.
وی با تشریح ابعاد فعالیت‌های امام صادق(ع) در زمینه‌های مختلف گفت: مهم‌ترین نقش این امام معصوم (ع) تبیین جایگاه ولایت بود و ایشان به روش‌های مختلف شیعیان خود را از رجوع به حکومت طاغوتی حتی برای قضاوت و دادرسی باز می‌داشت چراکه او حکومت را برای ولی می‌دانست.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطر نفوذ دشمن را برای روشنفکران و عالمان بی‌دین دانست و افزود: جوانان با فطرت پاک و مذهبی عاشق اهل بیت (ع) هرگز فریب استکبار را نمی‌خورند و از دور ولی فقیه پراکنده نمی‌شوند.
وی نقش ولایت فقیه را در تعالی جامعه اساسی و مهم ارزیابی و تصریح کرد: اگر حکیمی دین شناس وفقیه عادل، خودساخته، شجاع و صالح در راس حکومت نباشد فضای عمومی جامعه هرچند مسلمان باشند نمی‌تواند اسلامی باشد.
امام جمعه موقت تهران افزود: در طول تاریخ بزرگان، مجتهدان و فقهای وارسته و روحانی داشته‌ایم که می‌توان به عنوان نمونه به شیخ مفید، سید مرتضی، آیات اعظام بروجردی، حائری و بهجت اشاره کرد که در علم و فقاهت کم نظیر و حتی بی همتا بوده‌اند اما در جلوگیری از فساد در جامعه و مبارزه با طاغوت نقش چندانی نمی‌توانستند ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) به غیر از علم و فقاهتش از جایگاه ولایت فقیه برخوردار بود که توانست چنین تحول عظیمی را در جامعه ایجاد کند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی رونق مذهبی در جامعه به ویژه بین نسل جوان و دانشگاهی را از برکات ولایت فقیه ذکر کرد و یادآور شد: وجود مراکز و هیئت های مذهبی فعال در مراکز علمی و وجود افراد خودساخته و عاشق امام زمان (عج) در جامعه به ویژه دانشگاه‌ها که در زمان طاغوت به ندرت و انگشت‌شمار وجود داشت به برکات انقلاب، امام و خون شهدا به دست آمده و کسانی که قدر ندانند آمرزیده نمی‌شوند.
وی با اشاره به شخصیت امام صادق (ع) معرفت، فاطمه‌شناسی، زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا و گریه بر امام حسین، انتظار امام زمان و ولایت‌مداری و حکومت اسلامی را از کلاس‌های درس ایشان برشمرد.
ویژه برنامه پلاک ششم به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به همت یاوران مهدی پایگاه باب‌الحوائج و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در قائمیه کاشان برگزار شد.

  • نوشته شده در  دوشنبه 88/7/20ساعت  11:49 صبح  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بچه ها پشت معبر گیر کردن...
    مدرس به ما درس داده!
    کهیعص
    خیال پردازان
    ابکی علی یوم البکا
    عالم با عمل
    خدا میخواهیم
    [عناوین آرشیوشده]