آمار زمستان 1388 - کشش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشش

طبق یک آمار اجمالی متوجه شدم که سریال "به کجا چنین شتابان" این روز ها مخاطب زیادی پیدا کرده است و بعد از پخش هر قسمت به مخاطبینش افزوده می شود. روی کرد سیاسی و اخلاقی و اجتماعی این سریال باعث می شود ریزشی موازی با رویشی داشته باشد.

با یکی از دوستان! که طرف دار سبز ها است در این مورد صحبت می کردم که می گفت:خیلی تند است. خیلی یک طرفه است. خیلی...

اتفاقا این سریال خیلی شیب کم و رفتار نرمی دارد. قیاس این فیلم با فیلم هایی که باید در این سی سال ساخته می شد و نشد و هم چنین قیاس آن با فیلم ها یی که ساخته شده است. ما را ناچار به تایید می کند و تشکر.

گاهی با خودم می اندیشم بالاخره کی قرار است هجوم فرهنگ را درک کنیم. هجومی که سال ها است در حال تخریب افکار است. شاید از زمان مبارزات روحانیون و آزادی خواهان.هجوم نرم فرهنگ از زمانی شروع شد که رضا خان سعی داشت روحانیت را قشری نادان و بی تقوا معرفی کند و البته همچنان پیروان آن حضرت در صحنه اند و در فیلم های سینمایی شان طعنه ای به آخوند ها می زنند و بسیجی ها و –مطلق- قشر های مذهبی را زیر سوال می برند.

 حالا سریالی پخش می شود که تعجب مذهبی ها و مقیدها را بر انگیخته است.سریالی که در آن حین گرفتاری به روحانی مراجعه می شود. در آن غیبت مذموم است و به ادبیات فارسی احترام گذاشته می شود. اشرافی گری معنا و تقبیح می شود. اشرافیت. اشرافیتی که کمر روحیه جهادی را شکانده است.

از احاطه اصحاب دلار بر اصحاب رسانه که صحبت شد یاد احاطه اصحاب دینار بر صحابه افتادم که "پیاز را بخرید و به بهشت بروید" و لبخندی بنشیند بر لب اصحاب دینار و دلار.

در این چند سال آن قدر کاخ نشان دادیم که دیگر ابهت! خود را از دست داده بودند. و این جا با خانه ساده عزیز مقایسه می شود . کوخی که کاخ است و کاخی که کاهی نمی ارزد.

سال ها فرهنگ غرب را خود تبلیغ می کردیم. فرهنگ بت پرستی. گاهی بت سنگ و چوب بود و اینک کاغذی با نخ نامرئی. غربی ها به هم این لات و عزی قسم می خورند و ما نیز به هم این. بت شکنی آمده بود و رادیو تله ویزیون را دانشگاه خوانده بود. به نظر نمی رسد بت شکن ها دانشگاه ترویج بت بخواهند. اما شد. دانشگاه ترویج پول. از پیام بازرگانی تا دعوای هدف مندی یارانه ها در اخبار. البته تشکر می کنم از زحمات شان. حد اقل این سریال زحمات هشت ساله پدران مان را بی پاسخ نگذاشته است. اما حرکت کند است. کند. حال که تلنگرکی خورده ایم و سرطان فرهنگ را در یافتیم. باید کار کرد. بعد از سی سال استفاده از نعمت انقلاب باید پذیرفت که کار عقب است. باید حزب الله ای ها وارد عرصه شوند. میدان را از منافقین هنرمند! بگیرند و نجات دهند چوب کرم خورده افکار را. باید حرکت کرد. به کجا چنین کما کان؟!!



  • به کجا چنین شتابان، اشرافیت، رسالت صدا و سیما
  • نوشته شده در  جمعه 88/12/14ساعت  9:39 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    پوستر ... فتنه ای که در راه است!

    ببینید 8/1 مگا بایت

    دانلود در رپیدشیر

                          

     



  • فتنه، آقا، عکس، حدید صینی، پوستر
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/12/11ساعت  7:2 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    دو کلیپ صوتی از سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در مصلای تهران(جمعه7اسفند) پیرامون مسئله ی ولایت و ولایت پذیری....حتما دانلود کنید
    کلیپ اول (810 کیلو بایت)
    کلیپ دوم (790 کیلو بایت)


  • ولایت، کلیپ، سخنرانی، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی
  • نوشته شده در  جمعه 88/12/7ساعت  9:45 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    گمان ما این بود که آیت الله بهجت با توجه به نوید هایی که از نزدیک بودن ظهور میدادند تا آن زمان کنار ما میماندند ...
    ولی حاج آقا صدیقی عزیز دلم امشب در مصلا خوابی را تعریف کردند...:
    آقای بهجت فرموده بودند: طاقت فتنه ها را نداشتم.
    کلیپ صوتی این مطلب(220 کیلو بایت)
    ببخشید کیفیتش یه کم  نا مطلوبه!
    صلوات جهت تعجیل در فرج و شادی روح آیت الله العظمی بهجت فراموش نشه

  • فتنه، کلیپ صوتی، آیت الله بهجت، آیت الله صدیقی
  • نوشته شده در  جمعه 88/12/7ساعت  9:24 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    ببخشید با تاخیر این پست رو میذارم!
    سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین جاودان روز چهارشنبه 5 اسفند در حوزه آیت الله مجتهدی (ره) در مورد 9 ربیع و چگونه برپا داشتن این عید:
    دانلود فایل صوتی سخنرانی(3062کیلو بایت به مدت 24 دقیقه)

    ...اگر مجلسی داریم، کاری می‌کنیم برای هوی و هوس. اسم دین روی آن نگذاریم. اسم رضایت خدا نگذاریم.  اسم حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) روی آن نگذاریم. پاکترین موجود عالم حضرت زهرا (سلام الله علیها) از کارهای قبیح ما راضی می‌‌شود؟ بدتر از این حرف نمی‌شود زد. این حرف از کشتن حضرت صدیقه بدتر است. من یک لفظ ، عمل، رفتار قبیح، شرم‌آور انجام بدهم و بگویم این باعث شادمانی حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌شود. شما برو هر گناهی می‌خواهی انجام بده اما این را نگو. قدیم ما عید را به کثافت کاری نمی‌گذراندیم. مجلس شادمانی باید صحیح باشد. ذره‌ای خلاف شرع و خلاف اخلاق نباشد. که خدا راضی بشود. مثلا صلوات بفرستیم (اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و لعن اعدائهم) باور کنید هزارتا حاجت هم بخواهید اینطوری می‌شه به دست آورد. هیچ اسمی نبریم. هیچ خصوصیتی. که کاملاً جوانب رعایت شده باشد. آن وقت ببینید حاجتتان برآورده می‌شود یا نه.  



  • حجت الاسلام و المسلمین جاودان، عید الزهرا، کلیپ صوتی
  • نوشته شده در  جمعه 88/12/7ساعت  1:36 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    کوفه را تا شام با شتر آمده بود ، میخواست زودتر پیش مولایش بازگردد... به دربار که وارد شد حتی حاضر نبود پا روی فرشهای قصر معاویه بگذارد ناچار خلیفه جلو آمد و نامه علی(علیه السلام)  را گرفت و پرسید:
    ای اعرابی، علی را در چه وضعیّتی ترک کردی؟
    طرماح گفت:
    ای معاویه، مولایم را وقتی ترک کردم که به خدا قسم همیشه چابک، آزاد، منظم، کریم، شجاع و سخی بود، او با هیچ لشکری روبرو نمی‏شد، مگر به سویش شتافت، و با هیچ هماوردی روبرو نشد، مگر او را خوار و پست نمود و با هیچ دژ و کاخی مواجه نشد، مگر آن که آن را تسخیر کرد و یا ویران ساخت.
    معاویه برای اطلاع از روحیه خاندان و یاران امیر مؤمنان (علیه‏السلام)
    پرسید: اصحاب و یاران علی را چگونه ترک کردی؟
    طرماح گفت:
    زمانی که آنان را ترک کردم علی (علیه‏السلام)
    در میانشان مانند ماه شب چهارده در بین ستارگان بود، او اگر فرمان دهد، اطاعتش می‏کنند و اگر نهی و منعشان کند، دوری می جویند.
    ...ناگاه مردی شامی وارد قصر شد و ادعا کرد ناقه ی طرماح از آن اوست ، حیرت طرماح بیشتر از آنکه از تهمت ناروا مرد باشد از این بود که جمل (شتر نر)
    را ناقه (شتر ماده) خواند حتی اگر کور بود دستی دراز میکرد میفهمید...معاویه از مرد شامی خواست شاهدی بر مدعایش بیآورد ، چندی گذشت و مرد با 50 شاهد به دربار وارد شد طرماح از معاویه پرسید : چگونه 50 نفر شاهد بر ماده بودن این شتر نر آورده؟
    معاویه گفت:به علی بگو من بر مردمی حکومت میکنم که حقانیت مرا قبول دارند ، اینها خرها و گوساله هایی اندکه گوش به فرمان من دارند( که حتی اگر بگویم شتر نری ماده است میپذیرند) ، پس ای علی بیهوده نکوش.
    تاثیر تبلیغات و تهمت ها و دروغ های معاویه به این اندازه زیاد بود تا آنجا که بعد از شهادت حضرت علی
    (علیه‏السلام)
     در مسجد کوفه مردم شام از هم میپرسیدند: مگر علی هم نماز میخواند.
    ... امروزه هم امر (ولایت) مشتبه شده ، برخی مسخ شده ی ماهواره ها شدند و باطل را حق می انگارند با چشمهای خود جمعیت 22 بهمن را در خیابان میبینند اما حکایت همان حکایت جمل طرماح است باور میکنند که مردم بخاطر ساندیس به خیابانها آمده اند. رسانه انگلیسی میبینند ! انگلیسی که بجز خباثت چیزی دیگر برای ایران نداشته است ، آیا میخواهند انگلیس از بند برهاندشان؟ (از همان بند خیالی که خود برایشان ترسیم کرده تا در بند بکشاندشان)
    ولی همانطور که طرماح حال یاران علی را توصیف کرد ما هم از مردم ایران میگوییم:
    سید و مولایشان در میانشان همچون ماه شب چهارده است و گوش به فرمانش دارند ،
    او اگر امرکند ، اطاعتش می‏کنند و اگر نهی و منع کند، دوری می جویند... با قصد قربت 



  • فتنه، علی(ع)، طرماح عدی، معاویه
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/12/2ساعت  10:56 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    در پست ابوذرها موسوی را رها کنند یا موسوی اماممان را... یکی از این رفقا یک نظری گذاشته بود و جوابی گرفت....البته خسته نشد و چندی قبل در پست هیچ کجا برای من ... دوباره نظرید(بیشتر به سیلاب آخرش توجه کنید)از آنجا که از قول چند نفر دیگر از بچه های متفکر شبهه های این آقا مطرح میشد من دو نظر ایشان را نمایش میدهم:
    جمعه 25/10/1388 - 7:47 ع

    سلام

    برام خیلی جالبه که چرا اکثر بسیجی ها و حوزوی ها تقریبا یه جور جهت گیری سیاسی دارن ، شاید به خاطر اینه که این افراد یه سودی از این راه نصیبشون میشه ؛ شاید هم به خاطر اینه که تنها به یک رسانه یعنی صدا و سیمای میلی ایران ! دسترسی دارن ؛ باز شما بهتری که به اینترنت سر میزنی ولی احتمالا تلاشهات برای یافتن اطلاعات دیگر به فیلترینگ منجر شده !!

    خیلی چیزها میخواستم برات بنویسم که حقیقت فلان مسئله چی بود و چه طور جلوه داده شد ولی دیدم تو این مدت اینقدر مسائل مختلف اتفاق افتاده که تحلیلشون کلی وقت میگیره و در ضمن فردا هم یه اتفاق دیگه میفته و باز یه دسیسه ی دیگه ... !

    ولی دو تا نکته رو میخوام بگم :

    اول این که در قانون اساسی نوشته شده که جمهوریت و اسلامیت نظام رو رای مردم مشخص میکنه ، با توجه به این موضوع سکولار بودن جامعه ای که با رای مردم انتخاب بشه چه اشکالی داره ؟!

    دوم این که در کجای قرآن گفته شده که باید ولایت فقیه وجود داشته باشه ؟ ( تاکید میکنم ، در کجای قرآن و نه احادیثی که صحیح یا غلط بودنش مشخص نیست )

     

    دوست عزیز من نمیگم که به جنبش دموکراسی خواهی بپیوندید فقط میخوام بگم که عمیق تر در مسائل دقت کنید و آزادانه بیندیشید ... من در خونه ام هم ماهواره دارم و هم صدا و سیمای ایران رو می بینم ، با مقایسه ی اتفاقاتی که تو این مدت افتاده و بازتابهاش در این دو رسانه و همینطور تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که این رژیم بزرگترین دشمن اسلام هست و این خطر بزرگی برای ایران و جهان هست ...

    به عنوان یه هموطن فقط ازتون میخوام که عمیق تر فکر کنید ... ایران کهن در خطر افتاده خبر شو ...
    پاسخ مدیر وبلاگ
    در جواب سوال 1- مبنا فقه شیعه (ان شا الله شیعه اید) قرآن، سنت ،عقل و اجماع است
    "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم فان تنازعتم فی شی فردوه الی الله و الی الرسول ان کنتم تومنون بالله و الیوم الاخر..." آیه 59 سوره مبارکة نساء
    خدا و رسولش را که میشناسی؟ و اما اولی الامر منکم یعنی آنهایی که صاحب امرهستند(ولایت دارند که منظور امامان معصومند) چون در چیزی کارمان به نزاع کشید پس بحکم خدا و رسول باید برگردیم حکم خدا ورسول را از چه کسی باید دریافت کرد شما به تنهایی میتونی از قرآن حکم دریافت کنی؟( اطاعت از اولی الامر گفته شده تا هنگامیکه رسول خدا در بین ما نیست حکم خدا و رسول را از او دریافت کنیم و توسط او اجرا شود) برای فهم قرآن باید به متخصص کار مراجعه کرد ، مفسران قرآن در درجه اول پیامبر و ائمه ما بودند. و این تفاسیر را هم باید در داخل احادیث پیدا کرد.و حال برا چه درست یا غلط بودن احادیث معلوم نیست؟ صاحبان فن با علم درایة و رجال چه میکنند که شما با اعتماد بنفس فوق العاده جاهلانه خود میگویی درستی و نادرستی احادیث معلوم نیست حرف زدن از سر شکم که نمیشود فردا هم میگویی درستی قرآن معلوم نیست؟ در مورد این که در کجای قرآن گفته شده که باید ولایت فقیه وجود داشته باشه؟آیا مستقیما نام علی (ع) در قرآن برده شده و به مسأله امامت او و فرزندانش اشاره شده(مسئله با این اهمیت ویژه) ؟ آیا به این مسائل و متعدد از این قبیل که در اکثر آنها شیعه و سنی یعنی همه مسلمانها اتحاد دارند مثل نحوه نماز در قرآن اشاره شده؟ جواب خیر است. و متعجبم از شما که چطور با این اطلاعات محدود از اسلام تحقیقات گسترده ای را انجام داده و به این نتیجه رسیده اید که"این رژیم بزرگترین دشمن اسلام هست و این خطر بزرگی برای ایران و جهان هست ..." این سوالهای شما با 20-10 صفحه مطالعه حل میشد ولی به جای آن پای صحبتهای جاهلانه و خصمانه مثل گنجی نشستید... آقا رضا خداوند دو حجت برای ما قرار داده یکی عقل که حجت باطن است و دیگری حجت ظاهر که رسولان و امامانش هستند و امام زمان (روحی و ارواح العالمین له الفداه) در توقیع شریفی که شیخ صدوق از اسحاق بن یعقوب نقل میکند فرموده اند: فانهم(رواة حدیثنا همان فقیهان) حجتی علیکم و انا حجة الله علیهم یعنی حکم فقها همان حکم امام است چون آنها حجت امام بر ما هستند و حکم امام طبق آیه بالا حکم خدا ورسول استجواب سوال 2- مردم در روز 22 خرداد و 9 دی نشون دادند که خواهان جمهوری اسلامی هستند و بحثی بر سر این موضوع نیست فقط باید گوش ها و چشم ها را باز کردآقا رضا آزادانه بیاندیش مشکلی نیست ولی اطلاعات کافی برای اندیشیدن لازم است!
    بعد از یک ماه این پست را گذاشتند:

    با درودی دوباره
    ببخشید که دیر شد ، من جواب شما رو ندیده بودم ؛ در ضمن زیاد هم نمیتونم سر بزنم ...
    این مطلب در ادامه ی بحثی است که در پست "ابوذرها موسوی را رها کنند و موسوی اماممان را... " آغاز شده ...
    خب ، از آخر شروع می کنیم :
    2. بحثی نیست ؟!! ظاهرا اعتماد به نفس شما خیلی بیشتر از منه که با استناد به دو مورد ( اولی که اصلا قابل استناد نیست و دومی هم که دیگه همه میدونن با چه ترفندهایی و به زور اون مقدار آدم رو جمع کردن ! ) جمهوری اسلامی رو تثبیت کردید !!
    اگر شماها اینقدر مطمئن هستید ، خب چرا یه مجوز نمیدید که مردم بیان تو خیابون و جهت گیریشون رو مشخص کنند ؟!! اصلا چرا یه رفراندوم درست برگزار نمی کنید ؟!!
    خیلی جالبه ! تمام ایران رو همفکر خودتون میدونید ، اونوقت از کوچک ترین تجمعات هم حراس دارید ... !
    یعنی واقعا اینا شما رو به شک ننداخته ؟!!

    1.یه سوال از شما دارم ؛ آیا قبول دارید که هیچ منبعی جز قرآن مصون از تحریف نیست ؟ با توجه به تحریفات گسترده ای که در گذشته (و صد البته در عصر حاضر) اتفاق افتاده ، اعتماد به واقعی بودن حدیث خیلی سخته ... و نکته مهم تر اینکه قرآن به عنوان راهنمای زندگی انسان ها فرستاده شده ، اونوقت شما می گید خداوند از بیان لزوم وجود ولایت فقیه که به تعبیر شما اینقدر هم مهم و تاثیر گذاره ، چشم پوشی کرده ؟!!
    و تا وقتی که از قرآن میتونیم جواب سوالاتمون رو بگیریم چه نیازی به منابع دیگر هست .
    در مورد ولی فقیه هم مگه کی انتخابش کرده ؟! لابد میخواید بگید مستقیما از طرف امام زمان انتخاب شده !!

    به راستی که نشانه های بسیاری است برای آنان که می اندیشند
    پاسخ مدیر وبلاگ
    شما از اون قبیل آدهایی هستی که فقط بعد گرفتن جوابشان همان سوال را با چینشی متفاوت در کلمات تکرار میکنی.من به شما گفتم با آزاد اندیشی مشکلی ندارم و کاملا آنرا صحیح میدانم به شرط داشتن اطلاعات کافی که متاسفانه شما حداقل از آن را ندارید. حال آنکه به خاطر جهل واضحتان به قضیه فکر میکنید به موضوع مهمی پی بردید و زیرآب ولایت فقیه را زدید و بنیان این حکومت را با این دقتی که به خرج دادید لرزاندید حتی این نکته به فکرروشنفکران غربزده هم خطور نکرده بود...!اگر ولایت فقیه در آیات هم وجود نداشت(مراجعه شود به آیه 59 سوره مبارکة نساء) آنکه که کمی بیاندیشد به لزوم بودن آن پی میبرد همچنانکه شما هیچ مرجع تقلیدی را نخواهی یافت که آنرا قبول نداشته باشد.
    توجه داشته باشید: بحث تحریف نشدن قرآن را هم از همین  احادیث میگیریم عجیب آنجاست که شما دانسته یا به احتمال زیاد ندانسته با استناد به احادیث میگویی قرآن تحریف نشده و بعد میگویی احادیث تحریف شده با کمال تأسف از اینجا میفهمیم که شما با چه سطح مطالعه ای این اشکال را وارد کردی به احادیث استناد میکنی و میگویی احادیث تحریف میشوند!!!
    آقا رضا ! آن قسمت از سخنان امام را که در پست "بهانه تراشی کنید" آورده ام را بخوان...به قول خودش نشانه های زیادی است برای آنانکه که بیاندیشد (و اول بیاندیشد در مورد آنانکه نمیدانند  و حرفی میزنند)
    این زبان پرده است بر در گاه جان
    چونکه بادی پرده را در هم کشید
    سـرّ صـحن خـانه شـد بر ما پدید



  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/11/28ساعت  10:55 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

       1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بچه ها پشت معبر گیر کردن...
    مدرس به ما درس داده!
    کهیعص
    خیال پردازان
    ابکی علی یوم البکا
    عالم با عمل
    خدا میخواهیم
    [عناوین آرشیوشده]