• وبلاگ : كشش
  • يادداشت : ابوذرها موسوي را رها کنند و موسوي اماممان را...
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رضا 

    سلام

    برام خيلي جالبه كه چرا اكثر بسيجي ها و حوزوي ها تقريبا يه جور جهت گيري سياسي دارن ، شايد به خاطر اينه كه اين افراد يه سودي از اين راه نصيبشون ميشه ؛ شايد هم به خاطر اينه كه تنها به يك رسانه يعني صدا و سيماي ميلي ايران ! دسترسي دارن ؛ باز شما بهتري كه به اينترنت سر ميزني ولي احتمالا تلاشهات براي يافتن اطلاعات ديگر به فيلترينگ منجر شده !!

    خيلي چيزها ميخواستم برات بنويسم كه حقيقت فلان مسئله چي بود و چه طور جلوه داده شد ولي ديدم تو اين مدت اينقدر مسائل مختلف اتفاق افتاده كه تحليلشون كلي وقت ميگيره و در ضمن فردا هم يه اتفاق ديگه ميفته و باز يه دسيسه ي ديگه ... !

    ولي دو تا نكته رو ميخوام بگم :

    اول اين كه در قانون اساسي نوشته شده كه جمهوريت و اسلاميت نظام رو راي مردم مشخص ميكنه ، با توجه به اين موضوع سكولار بودن جامعه اي كه با راي مردم انتخاب بشه چه اشكالي داره ؟!

    دوم اين كه در كجاي قرآن گفته شده كه بايد ولايت فقيه وجود داشته باشه ؟ ( تاكيد ميكنم ، در كجاي قرآن و نه احاديثي كه صحيح يا غلط بودنش مشخص نيست )

    دوست عزيز من نميگم كه به جنبش دموكراسي خواهي بپيونديد فقط ميخوام بگم كه عميق تر در مسائل دقت كنيد و آزادانه بينديشيد ... من در خونه ام هم ماهواره دارم و هم صدا و سيماي ايران رو مي بينم ، با مقايسه ي اتفاقاتي كه تو اين مدت افتاده و بازتابهاش در اين دو رسانه و همينطور تحقيقاتي كه انجام دادم به اين نتيجه رسيدم كه اين رژيم بزرگترين دشمن اسلام هست و اين خطر بزرگي براي ايران و جهان هست ...

    به عنوان يه هموطن فقط ازتون ميخوام كه عميق تر فكر كنيد ... ايران كهن در خطر افتاده خبر شو ...

    پاسخ

    در جواب سوال 1- مبنا فقه شيعه (ان شا الله شيعه که هستيد؟) قرآن، سنت ،عقل و اجماع است"اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم فان تنازعتم في شي فردوه الي الله و الي الرسول ان کنتم تومنون بالله و اليوم الاخر..." آيه 59 سوره مبارکة نساءخدا و رسولش را که ميشناسي؟ و اما اولي الامر منکم يعني آنهايي که صاحب امرهستند(ولايت دارند که منظور امامان معصومند) چون در چيزي کارمان به نزاع کشيد پس بحکم خدا و رسول بايد برگرديم حکم خدا ورسول را از چه کسي بايد دريافت کرد شما به تنهايي ميتوني از قرآن حکم دريافت کني؟( اطاعت از اولي الامر گفته شده تا هنگاميکه رسول خدا در بين ما نيست حکم خدا و رسول را از او دريافت کنيم و توسط او اجرا شود) براي فهم قرآن بايد به متخصص کار مراجعه کرد ، مفسران قرآن در درجه اول پيامبر و ائمه ما بودند. و اين تفاسير را هم بايد در داخل احاديث پيدا کرد.و حال برا چه درست يا غلط بودن احاديث معلوم نيست؟ صاحبان فن با علم دراية و رجال چه ميکنند که شما با اعتماد بنفس فوق العاده جاهلانه خود ميگويي درستي و نادرستي احاديث معلوم نيست حرف زدن از سر شکم که نميشود فردا هم ميگويي درستي قرآن معلوم نيست؟ در مورد اين كه در كجاي قرآن گفته شده كه بايد ولايت فقيه وجود داشته باشه؟آيا مستقيما نام علي (ع) در قرآن برده شده و به مسأله امامت او و فرزندانش اشاره شده(مسئله با اين اهميت ويژه) ؟ آيا به اين مسائل و متعدد از اين قبيل که در اکثر آنها شيعه و سني يعني همه مسلمانها اتحاد دارند مثل نحوه نماز در قرآن اشاره شده؟ جواب خير است. و متعجبم از شما که چطور با اين اطلاعات محدود از اسلام تحقيقات گسترده اي را انجام داده و به اين نتيجه رسيده ايد که"اين رژيم بزرگترين دشمن اسلام هست و اين خطر بزرگي براي ايران و جهان هست ..." اين سوالهاي شما با 20-10 صفحه مطالعه حل ميشد ولي به جاي آن پاي صحبتهاي جاهلانه و خصمانه مثل گنجي نشستيد... آقا رضا خداوند دو حجت براي ما قرار داده يکي عقل که حجت باطن است و ديگري حجت ظاهر که رسولان و امامانش هستند و امام زمان (روحي و ارواح العالمين له الفداه) در توقيع شريفي که شيخ صدوق از اسحاق بن يعقوب نقل ميکند فرموده اند: فانهم(رواة حديثنا همان فقيهان) حجتي عليکم و انا حجة الله عليهم يعني حکم فقها همان حکم امام است چون آنها حجت امام بر ما هستند و حکم امام طبق آيه بالا حکم خدا ورسول استجواب سوال 2- مردم در روز 22 خرداد و 9 دي نشون دادند که خواهان جمهوري اسلامي هستند و بحثي بر سر اين موضوع نيست فقط بايد گوش ها و چشم ها را باز کردآقا رضا آزادانه بيانديش مشکلي نيست ولي اطلاعات کافي براي انديشيدن لازم است!